Nowe funkcje tablicy i inne nowości w ClickMeeting

ClickMeeting i ClickWebinar właśnie zyskały zupełnie nowy whiteboard. Choć wygląda skromnie, ma teraz więcej opcji, które na pewno przydadzą się podczas prezentacji, konferencji, szkoleń czy webinarów. W dodatku można go eksportować do pliku PDF. A to i tak jeszcze nie wszystko. 🙂

 

 

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że w nowym whiteboardzie opcji jest mniej, ale to tylko złudzenie. Jeśli przyjrzycie się poszczególnym opcjom, szybko okaże się, że każda z nich ma swoje własne menu kontekstowe, dzięki któremu zrobić można więcej. 🙂

 

Przejdźmy zatem do konkretów:

 

Pisanie i rysowanie

Ikona ołówka pozwala na rysowanie linii, pisanie czy zaznaczanie fragmentów w tekście i dopasowywanie grubości oraz koloru. Przyda się podczas prezentacji lub szkoleń oraz lekcji online (tak, takie też można przeprowadzać za pomocą ClickMeeting. :))

 

Dodatkowo, po wybraniu ołówka z opcją rozpoznawania kształtów łatwiej będzie rysować linie, kwadraty czy koła – program rozpozna kształt nawet jeśli rysującemu zatrzęsie się ręka. 😉

 

 

… i wymazywanie

Każdą linię można oczywiście wymazać gumką, dostosowując jej grubość. (Można też jednym kliknięciem na ikonkę kosza wyczyścić całą tablicę).

 

Tworzenie figur geometrycznych

Aby ułatwić sobie sprawę z rysowaniem figur geometrycznych , można wybrać gotowe kształty, które skalują się do dowolnego rozmiaru.

 

 

Wpisywanie tekstu

Oprócz pisania ołówkiem, można rówież skorzystać z funkcji wpisywania tekstu. Do wyboru jest jeden z pięciu stylów oraz dowolny kolor, tekst da się również łatwo skalować – wystarczy rozciągnąć pole tekstowe “łapiąc” kursorem za jego róg.

 

 

 

Dodawanie zdjęć

Na tablicę można jednym kliknięciem dodać zdjęcia z serwisu flickr. Podobnie jak pola tekstowe, dodane zdjęcia również można skalować na tablicy, bez tracenia jakości.

 

 

Zapisywanie, eksportowanie i współdzielenie

To również ważna funkcjonalność w nowej tablicy. Teraz można zapisać tablicę, a nawet jednym przyciskiem wyeksportować ją do pliku pdf, oraz współdzielić ją z innymi uczestnikami spotkania tak, by wszyscy mogli jednocześnie na niej pracować. Takie rozwiązanie może świetnie się sprawdzić podczas spotkań roboczych, briefów czy prezentacji projektów dla klientów.

 

I to nie koniec

Wprowadziliśmy również kolejne zmiany i usprawnienia – oto, co jeszcze pojawiło się w ClickMeeting w ostatnim tygodniu:

 

  • nowa, ulepszona przeglądarka, która teraz otwiera się w dużym oknie
  • możliwość przeprowadzenia kilku ankiet jednocześnie, otwierając je w osobnych zakładkach w pokoju
  • nowa przeglądarka video z serwisu YouTube.

 

Wyeliminowaliśmy również kilka problemów, zgłaszanych przez naszych Klientów – za wszelkie uwagi jak zwykle baaardzo dziękujemy! 🙂

 

Śledźcie naszego bloga – już niebawem kolejne informacje. A w tak zwanym mięszyczasie – wypróbujcie nowe funkcjonalności i dajcie znać, jak się u Was sprawdzają. Czekamy na komentarze!