Najnowsze funkcjonalności w ClickMeeting

Dopiero wystartowaliśmy z polską wersją bloga ClickMeeting, a już mamy dla Was informacje o nowych funkcjonalnościach, które właśnie udało nam się wprowadzić.

 

Ale po kolei. Zacznijmy od…

 

Czat z funkcją symultanicznego tłumacza

Ta funkcjonalność przyda się szczególnie użytkownikom prowadzącym spotkanie międzynarodowe, podczas których wielu uczestników mówi w obcych dla siebie językach. Teraz każdy z nich będzie mógł komunikować się na czacie z pozostałymi uczestnikami spotkania w swoim ojczystym języku. Natomiast pozostali będą widzieć komunikat od razu przetłumaczony na wybrany przez siebie język.

 

Ale skąd mam wiedzieć jakiej narodowości są uczestnicy spotkania? – zapytacie.

 

Nic prostszego, wystarczy kliknąć na liście uczestników w imiona osób biorących udział w spotkaniu, a wyświetli się ich lokalizacja.

 

Aby włączyć funkcję symultanicznego tłumacza, wystarczy kliknąć przycisk “Tłumacz” znajdujący się w prawym górnym rogu czatu – tuż obok ustawień czatu.

 

 

Język zostanie wybrany automatycznie, ale można go również wybrać manualnie z dostępnych na liście.

 

 

Funkcjonalność korzysta z silnika Google, a do wyboru są aż 52 języki, więc spokojnie można powiedzieć, że teraz spotkania prowadzone za pomocą ClickMeeting będą miały globalny zasięg.

 

Moderacja czatu

Chcielibyście mieć kontrolę nad komunikatami pojawiającymi się w oknie czatu? Teraz jest to możliwe.

 

W ustawieniach czatu pojawiła się pozycja “czat moderowany”, dostępna dla organizatora spotkania. Po jej wybraniu wyświetli się okno umożliwiające akceptację i edycję komunikatów, które mają pojawić się w dyskusji.

 

Oczywiście dla pozostałych uczestników spotkania to okno nie będzie widoczne – chyba, że organizator nada im uprawnienia moderatora.

 

 

W ten sposób łatwo zapanujecie nad chaotycznymi dyskusjami, zbyt szybko przewijającymi się w oknie czatu.

 

Integracja z social media

Możecie teraz dzielić się informacjami o tym, że organizujecie lub bierzecie udział w spotkaniu ze swoimi znajomymi z portali społecznościowych. Wystarczy w oknie z listą użytkowników kliknąć “Zaproś”, aby wybrać portal – Facebook, Twitter, LinkedIn – z którego chcecie zaprosić znajomych.

 

 

W przypadku, gdy jesteście uczestnikami czyjegoś spotkania, nie musicie już podawać imienia i adresu email, jako obligatoryjne dane niezbędne do zalogowania. Zamiast tego, możecie zalogować się do spotkania za pomocą konta na Facebooku.

 

 

Pojawiła się również możliwość automatycznego podzielenia się ze znajomymi z mediów społecznościowych informacją o założonym spotkaniu. Aby to zrobić, najpierw trzeba zintegrować swoje konto ClickMeeting z kontami na social media.
Można to zrobić w panelu tuż pod opcją personalizacji wyglądu spotkań.

 

 

 

Funkcja udostępniania ekranu

W programie pojawiła się również możliwość przejęcia kontroli nad ekranem uczestników spotkania łącznie z ich myszką i klawiaturą. Ta funkcja będzie szczególnie przydatna w przypadku demonstracji działania różnych programów.

 

Aby przejąć kontrolę nad ekranem uczestnika spotkania, wystarczy kliknąć na jego imię i wybrać “Kontrola ekranu”. W ten sposób można również oddać uczestnikowi kontrolę nad swoim ekranem.

 

 

Oczywiście uczestnik za każdym razem musi wyrazić zgodę na udostępnienie ekranu.

 

 

Co więcej, nawet jeśli uczestnik wyrazi zgodę, może w każdej chwili odzyskać kontrolę nad swoim ekranem poruszając kursorem myszki.

 

 

 

Udostępnianie przeglądarki

O wdrożenie tej funkcjonalności prosiliście nas Wy, więc po prostu nie mogliśmy jej nie wprowadzić.

 

Do tej pory, żeby pokazać innym uczestnikom stronę internetową, konieczne było udostępnienie im ekranu i uruchomienie przeglądarki. Teraz jest to o wiele łatwiejsze – wystarczy spośród opcji udostępniania wybrać przeglądarkę (pierwsza od prawej) i wpisać link do strony internetowej. W ten sposób oszczędzicie cenny transfer – a Wasze spotkania będą mogły być bardziej efektywne.

 

 

I to na razie tyle!
Już pracujemy nad kolejnymi funkcjonalnościami, o których oczywiście poinformujemy zaraz po ich wprowadzeniu.

 

Tymczasem czekamy na informacje, która z wdrożonych funkcjonalności będzie dla Was najbardziej użyteczna.

  • Tomasz

    Bardzo fajną funkcjonalnością jest udostępnianie przeglądarki – moim zdaniem, rewelacja.

    Przydałoby się jednak jeszcze nagrywanie szkoleń online (np. do pliku .avi). Jak tylko funkcjonalność zostanie wprowadzona (ponoć miała być już na starcie polskiej wersji?) znacząco podwyższy ona i tak wysoki już standard oprogramowania.

  • Piotr Krupa

    @Tomek, dzięki za komentarz.

    Masz rację, że funkcja nagrywania jest bardzo pomocna i użyteczna. Dlatego już nad nią pracujemy, aby możliwie jak najszybciej była dostępna dla użytkowników.

    Oczywiście jak tylko uda nam się ją wdrożyć, to od razu o tym poinformujemy! 🙂

  • Tomasz

    Moderacja czatu jest także milowym krokiem – zwłaszcza przy webinarach z większą liczbą uczestników niż kilku-kilkunastu.
    Piotrze – a mógłbym uzyskać informację, na kiedy planowane jest wdrożenie funkcji nagrywania? Miesiąc-dwa, do końca roku, przyszły rok?

  • Piotr Krupa

    @Tomku, powinniśmy się zmieścić w niecałych dwóch miesiącach 🙂

  • Pingback: ClickMeeting » Blog Archive » Zanim zaczniesz: Zaproś uczestników i przygotuj spotkanie()