Nowość: Sprawdź swoje połączenie PRZED spotkaniem

Zdarzyło Wam się, że podczas spotkania online nagle Wasze połączenie internetowe zostało zerwane? Albo urywał się dźwięk, ponieważ jakość połączenia gwałtownie spadała? Abyście mogli łatwo uniknąć takicj problemów, wprowadziliśmy do ClickMeeting nową funkcjonalność – tester połączenia.

 

“Tester” znajdziecie w panelu głównym, Bazie wiedzy oraz oknie logowania jako uczestnik spotkania. Oznacza to, że z nowej funkcjonalności mogą korzystać zarówno prowadzący spotkania, jak i pozostali uczestnicy.

 

Co można testować?

Test składa się z trzech etapów: sprawdzenia jakości połączenia internetowego, aktualizacji niezbędnych wtyczek oraz testu narzędzi audio i video (mikrofon, kamera internetowa). Po sprawdzeniu każdego etapu zostaniecie poinformowani o wyniku testu. W razie problemów zostanie podana ich przyczna, a rozpoczęcie lub wzięcie udziału w spotkaniu będzie należało do Was.

 

 

 

Etap 1: Test jakości połączenia internetowego

Na tym etapie zostanie sprawdzony kluczowy element w przypadku spotkań online, czyli prędkość połączenia internetowego. ;). Jeżeli będzie zbyt niska, zostaniecie o tym od razu poinformowani.

Uwaga – tester nie sprawdza połączenia internetowego jako takiego, a jedynie prędkość połączenia z infrastrukturą ClickMeeting, czyli z jednym z naszych serwerów.

 

 

 

Etap 2:  Test komponentów

Kolejnym etapem jest sprawdzenie czy na komputerze są zainstalowane aktualne wersje wtyczek Java i Flash. Jeśli ich nie będzie, to zostaniecie poproszeni o zainstalowanie aktualizacji, które są niezbędne do efektywnego działania aplikacji.

 

 

 

Etap 3: Test Audio i Video

Finalnym testem jest wykrycie i sprawdzenie kamery internetowej i jakości dźwięku z mikrofonu (pamiętajcie o kliknięciu “Zezwól” w ustawieniach Flash playera).

 

 

 

 

W tym przypadku również zostaniecie poinformowani, jeśli kamera lub mikrofon nie będą działały poprawnie.

 

 

 

Pamiętajcie, że tester nie zablokuje Wam możliwości wzięcia udziału w spotkaniu, a jedynie ostrzeże przed potencjalnymi problemami, których mogą przyczynić się do niepowodzenia spotkania.

 

 

 

Dzięki testerowi będziecie mogli zareagować i naprawić występujący problem (jeżeli oczywiście będzie taka techniczna możliwość) i mieć pewność, że Wasze spotkanie, konferencja czy webinar się powiodą.

 

Czekamy Wasze komentarze, jak nowa funkcjonalność sprawdza się w praktyce!

  • Pytania techniczne.
    Jakie warunki techniczne powinien posiadać odbiorca webinara – zaproszony na szkolenie?

    Łącze do internetu:
    • Przez jakie Porty odbywa się komunikacja podczas Webinaru?
    • Które Porty powinny być odblokowane na Firewalu?

    Sprzęt:
    • Czy są jakieś wymagania co do sprzętu, procesor, pamięć (np. czy można uruchomić webinar na słabszym Netbooku z procesorem Intel Atom)

  • Ostatnio będąc gościnnie na wyjeździe, korzystając z udostępnionego mi łącza – uczestniczyłem 2 razy w szkoleniu i były problemy z jakością odbioru webinaru (przekaz wizyjny był ok, a dźwięk się rwał, przerywał – tak, że w zasadzie nie można było słuchać).

    Wykonałem test:

    http://speedtest.net/ pokazywał dobre parametry:
    ping 78 ms, prędkość pobierania 15,98 Mb/s, prędkość wysyłania 0,87 Mb/s

    Zrzut ekranu: http://bit.ly/PDSfLJ

    Jednak państwa test (który można wykonać przed webinarem) uznał, że “jakość połączenia jest niewystarczająca do poprawnego działania aplikacji”.

    W czym może być problem – i jak to rozwiązać?

  • karolina

    Panie Jacku, co do rwącego audio, przyczyną może być najnowsza wtyczka Flasha, która niestety powoduje tego typu problemy u niektórych użytkowników (nie jest to niestety zależne od nas). Zalecamy w takich wypadkach powrót do starszej wersji wtyczki i sprawdzenie, czy problemy znikną (powinno tak być).

    Od niedawna również można korzystać z audio za pomocą Skype’a (wystarczy wybrać opcję z przycisku audio, jaki teraz znajduje się pod avatarem/obrazem z kamery) – również pomoże, również w przypadku, gdy ma pan słabsze połączenie z którymś z naszych serwerów.

    Należy pamiętać, że nasz test nie mierzy szybkości połączenia internetowego w ogóle, a jedynie szybkość połączenia z naszą infrastrukturą, a ta może różnić się znacząco (w zależności np. od tego, przez który serwer odbywa się dana konferencja).

    W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z naszą obsługą klienta – chętnie pomożemy!

  • karolina

    W odpowiedzi na pytania techniczne:

    Platforma korzysta z Portu 1935 i protokołu RTMP i te należy odblokować.

    Co do wymagań sprzętowych, proszę pamiętać, że ClickMeeting jest platformą całkowicie online, bez instalacji, więc kluczem do sukcesu jest przeglądarka i dostęp do internetu.Na netbooku z procesorem typu Intel Atom uruchomi Pan webinar bez problemu. 🙂