Webinar sposobem na budowanie wiarygodności

Masz świetne produkty i usługi. Twojej oferty nikt nie przebije. Znasz się na tym, co robisz. Dlaczego więc Twoja sprzedaż nie idzie dokładnie tak, jak byś sobie tego życzył? Sieć ułatwia prowadzenie biznesu, ale potrzebny jest do tego jeden ważny składnik: wiarygodność. Oto jak wykorzystać ClickWebinar do zbudowania wiarygodności szybciej, niż myślisz. 

 

Muzea i galerie sztuki – na całym świecie cieszą się popularnością wśród odwiedzających, którzy płacą za bilet wstępu. Ludzi, którzy doceniają wiarygodność takich instytucji.

Czyim zadaniem jest budowanie tej wiarygodności? Kustosza muzeum lub kuratora danej wystawy.

 

 

Stań się “kuratorem” we własnej dziedzinie

Kurator to osoba, która zajmuje się między innymi pozyskiwaniem dzieł sztuki na wystawę. Nie musi być artystą (choć wielu jest). Na pewno za to musi świetnie znać się na sztuce.

W ten sposób powstaje pewien cykl. Kurator pozyskuje eksponaty; → eksponaty budują wiarygodność muzeum; → muzeum buduje wiarygodność eksponatów; → a na końcu cyklu, cały proces buduje wiarygodność kuratora.

Zastanów się, czy możesz dla swojego biznesu stworzyć taki cykl budowania wiarygodności?

Przedstawiając publiczności to, co najlepsze w dziedzinie, na której się znasz, możesz budować pozycję eksperta, która da Ci wiarygodność. A jeśli będziesz wiarygodny, wzbudzisz zaufanie potencjalnych klientów i łatwiej będzie Ci sprzedać Twoje produkty/usługi.

Poniżej kilka pomysłów na to, jak to zrobić.

 

1. Webinary z ekspertami

W marketingu nie zawsze należy pozycjonować się na eksperta od absolutnie wszystkiego w danej dziedzinie – ludziom po prostu często trudno zaufać takim osobom.

I nie ma się co dziwić – jeśli potrzebujesz operacji kolana, nie zwrócisz się do neurologa, chociaż on też jest przecież ekspertem w dziedzinie medycyny.

Ludzie wiedzą, że łatwiej stać się prawdziwym ekspertem w wąskiej specjalizacji i poznać ją dogłębnie. Łatwiej też odnieść się do wiedzy i umiejętności eksperta w konkretnej dziedzinie.

Dobrym pomysłem jest za to pozyskanie ekspertów z różnych dziedzin i udostępnianie ich wiedzy uczestnikom webinarów – czyli zostanie swego rodzaju kuratorem eksperckiej wiedzy.

Dzięki ClickWebinar możesz zebrać podczas jednego spotkania panel ekspertów – nawet z różnych stron świata – i dostarczyć wartościową wiedzę Twoim obecnym lub potencjalnym klientom.

 

 

2. Webinary z klientami

Jeśli chcesz dobrze zareklamować swoje usługi, nie ma lepszego sposobu niż zaproszenie klienta, który z nich korzysta i jest zadowolony. To z pewnością lepsze wyjście, niż po prostu promocja produktu bez przykładów, kiedy potencjalnym klientom trudno jest zwizualizować sobie korzyści czy odnieść Twoją usługę do ich własnej sytuacji.

Nie tak łatwo przecież jest wyobrazić sobie czysto teoretyczne pojęcie “świetnej obsługi klienta” bez konretnego przykładu. Ale jest już zupełnie inaczej, kiedy opowie o niej osoba, która miała konkretny problem, szybko rozwiązany dzięki świetnej obsłudze klienta.

Podobnie wywiad z jednym z zagorzałych fanów Twojego produktu lub usługi pozwoli uczestnikom wyobrazić sobie, jak to jest być Twoim klientem.

 

3. Połączone webinary sprzedażowe

To trochę inna wersja webinarów z ekspertami z punktu pierwszego.

Znajdź ludzi, którzy chcą coś sprzedać – produkt lub usługę, które w jakiś sposób są powiązane z Twoją działalnością ale nie są dla Ciebie bezpośrednią konkurencją. Potem zorganizujcie webinar, podczas którego każdy przedstawi ofertę i odpowie na pytania uczestników.

To bardzo popularny sposób pozyskiwania klientów na zachodzie, zwłaszcza na rynku produktów z branży IT, ale można go dostosować również na potrzeby innych branż.

A jeśli do tego nagracie całe spotkanie, każdy z biorących w nim udział sprzedawców będzie mógł wykorzystać je jeszcze wielokrotnie.

 

Jak znaleźć partnera do wspólnego webinaru?

 

Jeśli w swoim otoczeniu zawodowym nie widzisz kandydatów do przeprowadzania wspólnych webinarów, będziesz musiał poświęcić trochę pracy na ich odszukanie. Na szczęście media społecznościowe znacznie tę sprawę ułatwiają.

Dobrym miejscem są portale LinkedIn czy GoldenLine. Znajdziesz tam grupy praktycznie na każdy temat. Możesz też założyć własną. Szybko zaczniesz poznawać ludzi, którzy chcą zaangażować podobną publiczność, jak Ty.

Niedoceniany jeszcze w Polsce Twitter to również sprawdzone narzędzie do nawiązywania kontaktów biznesowych. Skorzystaj z opcji wyszukiwania i skontaktuj się z osobami, które są aktywne w interesującej Cię dziedzinie.

Podobnie na Facebooku (gdzie również znajdziesz grupy tematyczne) czy Google+ lub specjalistycznych forach – w sieci jest wiele miejsc, gdzie możesz znaleźć potencjalnych partnerów do webinaru.

 

To jak zwykle tylko kilka pomysłów na budowanie wiarygodności poprzez webinary. Jeśli znasz inne przykłady lub stosujesz inne metody, koniecznie daj nam znać w komentarzach!