Webinary jako skuteczne narzędzie marketingowe

ClickMeeting oraz ClickWebinar to doskonałe narzędzia, które to pozwalają na organizację  skutecznych spotkań w celach marketingowych.

Webinary zapewniają bowiem bezpłatny dostęp do informacji dla zainteresowanego nimi danego segmentu rynku odbiorców jak również stanowią efektywny sposób do budowania z nimi relacji.

 

Co chcesz osiągnąć podczas webinaru

Warto jest ustalić sobie cel i charakter planowanego webinaru/spotkania online.

 

Czy chcesz przeprowadzić spotkanie sprzedażowe skierowane do większej grupy potencjalnych odbiorców?

 

Czy może chcesz nagrać prezentacje produktu w celu jej udostępniania?

 

Czy planowany przez Ciebie event ma być materiałem edukacyjnym czy też uzupełnieniem informacji o danym produkcie, skierowanym do obecnych już klientów?

 

Promowanie webinaru

Cel Twojego webinaru zostanie osiągnięty wtedy, kiedy pozyskasz wystarczajacą liczbę uczestników (odbiorców, kupców, klientów).

 

  • Wykorzystaj swoją aktualną listę mailingową.
  • Umieść formularz rejestracji na swojej stronie internetowej, weryfikując uczestnika na podstawie adresu e-mail. W ten sposób możesz pozyskać także nowych odbiorców.
  • Ogłoś informacje o webinarze wykorzystując portale społecznościowe.

 

Marketing poprzez wykorzystywanie do tego webinarów pomoże Ci nie tylko w pozyskiwaniu nowych klientów. Przyczyni sie również do wzmocnienia Twojej pozycji na rynku jak i dbania o relacje ze swoimi odbiorcami.

 

Kontakt po webinarze jest kluczowy

Po zakończeniu spotkania warto wysłać osobom w nim uczestniczącym podziękowanie za przybycie. Tego rodzaju komunikacja przyczynić się może do zbudowania długotrwałych relacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osobom, które dokonały rejestracji na webinar, ale z jakichś przyczyn nie mogły w nim uczestniczyć rekomendujemy wysłanie im nagrania spotkania.

 

 

Korzyści ze stosowania webinarów w celach marketingowych

 

Webinary pozwolą nam zaoszczędzić.

Według badań przeprowadzonych na rynku amerykańskim, 61% firm w nim uczestniczących stosuje webinary, by zredukować wyjazdy służbowe, co pozwala na oszczędność aż do 75% wydatków na spotkania “na żywo”.

 

 

Webinary poszerzają zasięg potencjalnych odbiorców.

Redukcja kosztów jak i brak czasu nie pozwala na regularne uczestnictwo w eventach typu międzynarodowe targi czy konferencje.

Webinary umożliwiają nam bycie na nich obecnym, a dzieki nagraniom z tych spotkań, w czasie i miejscu dla nas dogodnym.

 

 

Ciekawi jesteśmy Waszych doświadczeń w stosowaniu webinarów do celów marketingowych. Z niecierpliwością czekamy na Wasze komentarze i opinie w tym temacie.